VANLIGA FRÅGOR & SVAR

VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Vad är stomavgift?

Nordic Motor Center säljer utbytesenheter, vilket innebär att vid köp av en produkt från vårt sortiment tar vi din gamla produkt (stomme) i retur. Som en garanti för att få tillbaka den gamla stommen tar Nordic Motor Center ut en stomavgift utöver produktens pris. När Nordic Motor Center erhållit den gamla stommen i retur krediteras och återbetalas hela stomavgiften med undantag av följande:

1. Vid utvändiga synliga skador på stommen återbetalas enbart halva stomavgiften.

2. Vid underlåtenhet att returnera transportram eller emballaget som produkten erhölls i återbetalas enbart halva stomavgiften.

3. Vid retur av stomme som inte motsvarar den levererade produkten återbetalas enbart halva stomavgiften.

4. Om utrustningen på den returnerade stommen inte motsvarar utrustningen på den erhållna produkten återbetalas enbart halva stomavgiften.

5. Vid underlåtenhet att tappa av kylvätska/motorolja på produkten som leder till läckage under transporten och rengöring av transportfordonet så återbetalas enbart halva stomavgiften.

6. Stommen ska returneras till Nordic Motor Center inom 30 dagar från fakturadatum. I annat fall anses hela stomavgiften förbrukad.  

 

Hur returnerar jag stommen?

Retur av stomme inom Sverige:

Returfrakten av den gamla stommen ingår i debiterat fraktpris. Alla returfrakter inom Sverige ska ske med Schenker och med de bifogade fraktdokumenten på produkten från Nordic Motor Center. Returfrakt bokas hos Schenker på telefon 031-7038000. Fäst adresslappen på godset. Avsändarens exemplar ska chauffören skriva på. Avsändarens exemplar behåller ni sen som underlag för att styrka att godset har blivit hämtat. Returfrakter utförda på annat vis ersätts inte.

Retur av stomme från övriga länder:

Returfrakten av den gamla stommen ingår i debiterat fraktpris. Alla utrikes returfrakter ska alltid bokas av Nordic Motor Center. För att boka returfrakt från utlandet vänligen kontakta vår transportavdelning på e-mail transport@nordicmotorcenter.se så bokar Nordic Motor Centers transportavdelning returfrakten åt er. Märk ert e-mail med bokning returfrakt av stomme och ordernummer för ert köp. Ni finner ordernumret på er orderbekräftelse och er faktura. Returfrakter utförda på annat vis ersätts inte.

 

Hur får jag tillbaka min stomavgift?

När Nordic Motor Center mottagit och godkänt stommen så skapas en kreditfaktura på stomavgiften. Kreditfakturan på stomavgiften ska i första hand utnyttjas och dras av vid betalning av en öppen debetfaktura. Har ni ingen öppen debetfaktura att dra av kreditfakturan emot så ska ni skriftligen uppge era bankuppgifter per post eller e-mail till: administration@nordicmotorcenter.se så utbetalas kreditfakturan till er snarast.

 

Vilka leveranssätt kan jag välja?

Nordic Motor Center skickar gods med transportören Schenker. Schenker kör ut godset till dig, till den leveransadress som du uppgett vid din beställning.

 

Kan jag avhämta min beställning hos er?

Du har som kund alltid möjlighet att hämta ut din beställning hos oss helt kostnadsfritt. Välj avhämtning i kassan så debiteras du ingen fraktkostnad.

När din beställning är redo att hämtas meddelas du via mail att produkten finns klar att hämta ut.

För att hämta ut din beställning, ta med ditt ordernummer och giltig ID-handling.

 

Vilka betalningsalternativ kan jag välja?

På nordicmotorcenter.se kan du betala med dessa betalsätt:

  • Faktura* 
  • Kortbetalning
  • Förskottsbetalning via banköverföring

*Gäller enbart företagskunder med svenskt organisationsnummer och efter godkänd kreditupplysning.

 

Kan jag dela upp min betalning? 

Ja, via Billmate AB kan vi erbjuda dig som svensk privatkund (inte företagskunder eller utländska kunder) möjligheten att delbetala ditt köp med Billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3,6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. Delbetalning administreras av Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Fullständiga avändarvillkor för Billmates Checkout finns att läsa här.

 

Hur lång är garantin?

Vissa av Nordic Motor Centers produkter kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive produkt finns på Sajten.

 

Hur reklamerar jag en produkt?

Om du får problem med en produkt från oss ska du alltid göra en reklamation och felanmälan till vår kundsupport på Sajten här. Därefter erhåller du ett svar från vår kundsupport via e-post samma dag under ordinarie öppettider för vidare hantering av ditt ärende. Har du inte köpt produkten direkt av Nordic Motor Center, så ska du först vända dig till företaget som du köpt produkten av.

 

Hur gör jag vid fel vid leverans och transportskador?

Skulle hela eller delar av din beställning vara skadad vid leverans p.g.a. skada vid transport ska detta meddelas till vår transportavdelning på e-mail transport@nordicmotorcenter.se. Ange ditt ordernummer för att förenkla hanteringen av ärendet.

 

Hittade du inte svaret på din fråga?

Om du inte hittade svaret på din fråga så vänligen kontakta vår kundservice.

KONTAKTA OSS FÖR DIN OFFERT IDAG

KLICKA HÄR

Följ vårt nyhetsbrev

Fyll i dina uppgifter och få tips och inspiration om allt som rör din motor.